Poprvé na hromadném pohovoru

02 června

To bylo tak. Nedávno mi kamarádka vyprávěla, že byla na kolektivním pohovoru a ptali se jí tam, se kterým zvířetem se identifikuje. V květnu jsem byla na kolektivním pohovoru já, takže jsem si samozřejmě připravila mega úžasnou odpověď na otázku, které zvíře se mi podobá. A oni se mě na to jako naschvál nezeptali.
Nutno dodat, že jsme se každá ucházela o úplně jinou brigádu, ale tuhle otázku by měli klást všichni personalisté na planetě Zemi, ne? Vždyť je to dost podstatný.

Nějaké zábavné trapasy jsem vám slibovala už z konference, na které jsem brigádničila zhruba před dvěma měsíci. Jenže já se tam nijak neztrapnila. Tak že bych si to schovávala na tenhle pohovor?

No, trochu jsem jim pocintala gauč vodou. Ale myslím, že si toho všimla jen jedna z dalších uchazeček. Takže v pohodě. Být tam sama, nepocintala bych vůbec nic, jelikož jsem nebyla s to si otevřít vodu, kterou mi nabídli. "Hmm, to to dobře začíná!" zamumlala jsem uznale, odírajíc si dlaň o víčko pet lahve.

O jakou brigádu šlo? Marketingová asistentka. Já vím, já vím. Kam se to zas cpu, co? Byly jsme tam čtyři a vypadalo to asi takhle: 
– Jsem ve třetím ročníku na marketingu a PR...
– Já už mám po škole, vystudovala jsem reklamu a pak jsem byla na stáži na Nově...
– Teď jsem ve druháku na marketingu, mám praxi z rodinné firmy...
– No, takže já studuju prvním rokem bohemistiku a francouzštinu...

Ale člověk si přece musí věřit, být proaktivní, komunikativní a flexibilní a sbírat zkušenosti! Tak já mám teď novou zkušenost z pohovoru. A náhodou jsem tak trapná nebyla. Použila jsem slovní spojení jako internetová média, optimalizace na klíčová slova nebo správa firemních profilů na sociálních sítích. To zní přece vznešeně. 

Horší to bylo, když jsme měly mluvit o svých dobrých vlastnostech. Všechny vytáhly komunikativnost. Co jiného. Já jsem si řekla, že nebudu lhát a dělat ze sebe nějakého rétorického mistra. Jako své nejnej vlastnosti jsem vypíchla dochvilnost a pečlivost, což je, náhodou, docela pravda. Nakonec to ale vyznělo, jako bych byla nějaký maniak, jemuž exploduje hlava, když všechno není tipťop. Což je pravda jen tak trochu.

Po tak upjatém odpoledni, jež jsem musela strávit v silonkách, sukni a triku, které není stopro bavlněné a má volánky, jsem měla náladu tak akorát na nějakou hudbu pro drsný holky.



Mimochodem, víte, co bych odpověděla na otázku, se kterým zvířetem se identifikuju? 
– S delfínem. Jsem totiž savec, ale cítím se jako ryba ve vodě.
Říkala jsem si, že až to vyslovím nahlas, minimálně tím pobavím samu sebe.

PS: Tenhle článek jsem psala bezprostředně po onom pohovoru. To jsem ještě netušila, že mě pozvou i do druhého kola. A že mi tu práci nakonec dají (to jsem se dozvěděla dnes). Jsem zmatená. Ty ostatní holky byly na rozdíl ode mě tak profesionální. Vypadaly sebevědomě. Já jsem na ten druhý pohovor přišla vysmátá po zkoušce z Poetiky a dělala jsem ze sebe šaška.

Co vy a zážitky z pohovorů?

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

8 komentářů

  1. A právě to je ono! Řekla bych, že ti tu práci dali právě proto, že jsi byla jediná originální, neupjatá, veselá :D.Gratuluji! :)
    S tím zvířetem - tvoje odpověď je skvělá! :D Já bych asi hrozně tápala, nikdy jsem se s žádným zvířetem neuměla ztotožnit, asi by ze mě vypadlo něco jako: "No, asi kočka...jsem přítulná a ráda se mazlím!" :D Ne, vážně....takovýhle otázky mi nejdou :D.
    A jinak, já zatím na žádném pohovoru nebyla, ale myslím, že až se mi povede na nějaký dostat bude to vážně vtipný :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych tam z fleku asi na nic pořádnýho nepřišla, když mi ta kamarádka řekla, na co se jí ptali, jako první mě začala napadat zvířata jako štika nebo morče, tím bych asi nikoho moc neoslnila. :D

      Vymazat
  2. Moc gratuluju k brigádě, to je super, že tě vzali, doufám, že se ti tam bude líbit. Jinak článek pobavil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, jestli tě to aspoň trochu pobavilo! :) A díky.

      Vymazat
  3. Ty vždycky pobavíš - paráda! :) Já jsem se zatím pohovorům vyhýbala, většinou mě vzali (nebo také nevzali) na základě emailů, evidentně jsem ale kvůli tomu přišla o velkou zábavu! :D
    Gratulace k brigádě - někdy se holt vyplatí nemávat komunikativností, sebevědomím a profesionalitou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju ty práce, kam berou na základě životopisu a pár větiček, který jim napíšu do mailu! Taky jsem pár takových měla/mám. V porovnání s tou trémou, když člověk vchází do nějakých nóbl kanceláří, je to procházka růžovým sadem. :D

      Vymazat
  4. Tak tohle mne pobavilo. :D Dnes jdu na pohovor a mám z toho vítr, takže si mi docela zvedla náladu. :)) Jinak gratuluji k brigádě, delfíne! :D

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com